Alla inlägg den 15 april 2012

Av Agnetha - 15 april 2012 22:41

Just inkommen från hästarna! De fick komma in sent för det var ju väldigt varm och skönt ute. Egentligen skulle de klara sig ute, men Rille behöver äta upp sig lite å då fungerar det bäst att de får komma in. Detär så mysigt på kvällarna i stallet. De är så mysiga grabbarna. Tilligvna och mysiga. Det ger så mycket, vad ska man kalla det? Bomull i själen. Ekologisk bomull!  Eftersom jag är borta så mycket kvällar i mitt arbete kanske jag uppskattar de  här kvällarna än mer. Precis som jag uppskattar att komma tillbaka till arbetet, till de rara gubbarna och gummorna, de utsatta som av en eller andlening behöver min och andras arbetsinsatser, kanske ibland bara en medmäniska.  Och icke att förglömma arbetskarmaterna.


Sett ett tråkigt besked idag om en vän som förlorat sin hund. Jag blir så sorgsen varje gång. Det är så fruktansvärt. Helst när hunden inte får bli gammal. Jag vet lite av vad de går igenom. Förlorade en endast drygt ett år gammal hund själv i en husbrand. Även brorsans och mammas hund brann inne plus en katt. När det sker oförutsett så är det så mycket tankar som kommer och tankarna är inte av den trevliga sorten. De blir till maror som troligen kommer förfölja en hela livet. Jag hoppas innerligt att vännen fått svar på sina frågor så hon inte behöver fundera så mycket. Det är mer än nog att gå igenom sorgen. Kram till henne och familjen.


Meeen, jag har också fått glädjande besked!!! Ett pling i telefonen å där står det att snygga fina söta rara Mogge fått cert idag!!! Jag lånar bilden och gör reklam för denna stilige herre, som är vår Gudhund!!! Får jag presentera MOGGE!!!  





Men jag skrev ju häromdagen  om den hemliga buffen vi hade i påskhelgen. Igår gjorde jag den eminenta kycklingpajen en av mina adopterade lillasystrar gjorde! Den var sååå god och nu har jag fått tillåtelse att lägga ut receptet. Som tur är kom mellansonen hem och kunde handla. Han är en pärla på många sätt!


Här kommer recept på:

 Veronikas kycklingpaj!!!


Pajdeg:
3 dl mjöl
125 gram smör -- jag bytte ut ca en tredjedel till rapsolja.
3 msk vatten.
 
Låt stå i kylen gänra nån timme om det finns tid. Sedan förgrädda det ca 10 min.

700 gr kyckling (jag brukar köpa kycklinginnerfiler och det är 700 gram i dom)

1 Liten purjo
1 röd paparika
1/2  flaska mango chatney
1/2  burk annansbitar
creame fraich
riven ost
 
Stek kycklingen först i lite mindre bitar, sedan purjo å paprika så de blir lite mjuka. Blanda i ananas och mango chatney
och creame fraich till lagom "sörja". Häll det i det förgräddade pajskalet och strö riven ost över. Själv tillade jag lite flingsalt, som jag aldrig kan vara utan!
En god sallad till så är den perfekta goda middagen klar!!!
 
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards