Alla inlägg den 16 april 2012

Av Agnetha - 16 april 2012 16:23

Har idag några timmar varit på hundkurs efter att pysslat om hästar, ankor och höns. Tänkte inte stanna så länge då ryggen inte gillar att stå och gå så länge, men det gick riktigt bra. Jag kunde ju sitta i vårsolen och vila en stund då och då. Det var inte fy skam. Så har man ju jämnt massor att göra, så man känner ju det också, inte för länge nu...... Men vet ni, när jag kom hem hade jag inget dåligt samvete för det. Det kändes bara som att det var vad jag behövde! Träna hund, vårsol och trevliga människor!


Men när jag kom hem och skulle elda och styra lite ute så märker jag vid två tillfällen att Elsa, som varit hemma under hundkursen, ligger ihopkurad ute. Det var en gång för mycket. Hon kan bli trött när vi kommer hem då hon är stressig när vi lämnar henne, men inte så här. Elsa har precis löpt så då blir man ju orolig för livmoderinflammation. KOllade slemhinnorna i munnen å tyckte de var lite bleka.  Ringer som vanligt syrran när de är dåliga. Åker upp m elsa till henne och vi tar temp. 38,5. Ingen ko på isen. Men hon är definitivt inte som vanligt. Kolugn i bilen och lägger sig att sova när vi står och pratar. Inte Elsa där inte. Ja, syrran känner och klämmer ohc luktar och styr. Vaga symptom men ändå finns de där. Ska nu ha koll ikväll så hon inte blir sämre. Ta lite temp osv. Har nu förvarnat husse som får ta över kollen då jag ska försöka sove en stund innan jobbet inatt. Så det kan bli veterinärbesök i morgon! Nedan som vi är vana att se Elsa!

 


Säger väl natti då.....   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards