Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Stolt mamma, födelsedagar och operation av hund

Av Agnetha - 27 april 2012 23:15

 Idag ringer min äldsta tös hem och berättar hon fått Målarmästarnas stipendie. Ja, inte fått ännu, det blir väl på skolavslutningen, studenten, förstår jag. Det är lärare, företag och Målamästarnas som inspekterat elevernas slutprov, där de gjort i ordning ett rum från grunden, m spackling och slipning till mönstertapetsering och målning! Och omdömet på Eve´s rum var att det rummet var outstanding!!! Jag blev så glad att jag blev tårögd! Egentligen ville Eve bli snickare men trivdes inte i den klassen, så då hoppa hon över till målning istället, vilket varit något "istället för" egentligen. Men se hur bra det blev! Är förstås stolt mamma, men också väldigt glad för Eve´s skull. Tänkt att få sådan credit för det man gör!!! Grattis min tös!

Nedan Eve m sin Flätan!  

   



Idag har vi varit på kalas hos mamma och grattat hennes hund Laura! Ibland har vi ju kalas för våra hundar och jag måste väl erkänna att det är märkligt, men det är ett bra tillfälle att ha lite fest!!! Nu tror jag mamma kommit på att det är ett bra sätt att få oss att komma till henne en sväng, så hon får bjuda på nåt gott. Å de gjorde hon!!! Och Laura fick mycket uppvaktning på 9-åsdagen!

Jag måste ju passa på att gratulera Shadow Larsson, Lauras syster, och Rozta, husses kicka!  


Roztas födelsedag blev lite avhuggen då hon fick opereras akut för livmoderinflammation i går. Hon hade även cystor på äggledarna och så tog veterinären bort några tumörer i juvret. Tumörerna är skickade får vi se vad det är för nåt. Så det blev mycket på en gång, men hon mår nu ganska bra iaf, även om hon är lite mer  stillsam. Hon har fått  smärtstillande men eftersom hon är aktiv och lite småvild får hon inte någon hästdos av smärtstillande, utan lite mer så hon inte har jätteont men ändå hållre sig relativt lugn. Hundar och även andra djur har ju en fantastisk förmåga att klara av saker på ett välsigt bra sätt, de är ganska snart fit for fight igen, om de får bestämma själva. Nu får de ju inte det pga risk för uppslitna operationssår mm, men om de bara kunde....... 


Avslutar det här inlägget med den här bilden och devisen.  Fritt översatt: Allt du  behöver är kärlek.....och en hund!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnetha - 1 maj 2012 19:17

Idag dök Tåbbe och hans Johanna upp spontant på en fika! För att inte tala om lilla jag: Cindy (som farmor saknat) !!!         Vad jag uppskattar det!! Är kul att träffa familjens stora barn, det har ju en tendens att inte bli så ofta av natur...

Av Agnetha - 28 april 2012 22:05

Johan har varit snäll och hjälpt oss idag med att köra hem vindfällor från skogen. Det blir vinterns värme! Å Janne har förstås varit med och hjälpt till. Därav instängdheten!!! För jag var ju tvungen att vara hos husses kicka, Rozta.Lite smårundor u...

Av Agnetha - 16 april 2012 16:23


Har idag några timmar varit på hundkurs efter att pysslat om hästar, ankor och höns. Tänkte inte stanna så länge då ryggen inte gillar att stå och gå så länge, men det gick riktigt bra. Jag kunde ju sitta i vårsolen och vila en stund då och då. Det v...

Av Agnetha - 15 april 2012 22:41

Just inkommen från hästarna! De fick komma in sent för det var ju väldigt varm och skönt ute. Egentligen skulle de klara sig ute, men Rille behöver äta upp sig lite å då fungerar det bäst att de får komma in. Detär så mysigt på kvällarna i stallet. D...

Av Agnetha - 13 april 2012 22:46

  Känner idag m syrran och Andreas som mist ett får på ett jobbigt sätt. Det är alltid så svårt. Man tycker man skulle gjort si eller så, men för det mesta så har man inte kunnat göra nåt åt det egentligen. Men jag känner igen det, tankarna går och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards