Alla inlägg under maj 2012

Av Agnetha - 1 maj 2012 19:17

Idag dök Tåbbe och hans Johanna upp spontant på en fika! För att inte tala om lilla jag: Cindy (som farmor saknat) !!!   

 


 Vad jag uppskattar det!! Är kul att träffa familjens stora barn, det har ju en tendens att inte bli så ofta av naturliga skäl. Alla har alltid mycket att göra, och vi har svårt att åka runt och träffa alla. Vi är lite bundna av djuren och mina arbetstider. Man är inte så sugen på att åka bort när man jobbat en natt och sovit några timmar. Man är lite ding dong i bollen då, å lite trötter.  Det blir också mycket helgarbete i vården, särskilt för oss som går på timmar. Hur som helst så blev det fika.   Tåbbe och Johanna fick gå ner till frysen att fritt välja kakor till, medans vi åt.     Vilken tur att jag fyller frysen ibland!!!    Fast den här gången stoppade nog Inger ner kakorna själv......  . Vi är så bortskämda med hembakta kakor av Inger. Hon är ett proffs på att baka!!! Hur ska man kunna tacka!!!???


Jobbat andra natten i rad i natt och sov ganska länge utan att vakna! Så upp kl 14, få i sig lite kaffe och medicin, försöka vakna till och ner på hundkurs en stund. Guuud så skönt att komma ut!!! Få lite ensamtid med sin hund (en av dom), träffa trevliga människor och fika!!! De här var inte min vanliga hundkurs utan jag gästade lite så det blev att träffa lite nya människor.  Det var en tjej där som hade en flat. Hade velat prata lite mer med henne, men hon åkte tyvärr vid fikat. Sen var det an annan  tjej jag inte träffat, Lotta,  med Stella å så var även Carro där. Vi har gått i samma kurs förut, men nu har hon varit lite mammaledig så det var kul att träffa henne igen. Ja, så är det ju kul att träffa de andra vanliga förstås. Tugga lite om man får chansen..... Å så fick ju Micki Boy springa av sig lite m Viska! Såå glad han blev. Har inte tänkt på det, men märkte igår att han saknade att springa, då han i egen hög person sprang ett stoooort varv så fort han kunde ta sig ut på gärdet. Det är ju en vecka sedan han fick springa med Rozta eftersom hon är opererad nu å det blev så uppenbart han saknat det! Å det är ju väldigt få som det duger att springa med. Så han var en mycket lycklig hund.

Här en bild på Micki och Katla när de ligger plats, det var minst tre minuter. Bilderna sådär men kul iaf.

 

Syrran tar tiden och kollar ingående våra hundar......

 

Nästan hela kursens alla hundar:

 


Å idag bjöd AnnCatrine på tårta då hon och Mattis tog ett förstapris i lördags! Grattis till er! Å tack för tårtan! Här finaste Micki med sin bästa vompmamma (uppfödare)  


Ja, fint väder var det iaf!!! Nu väntar jag på hämnd från en av mina arbetskamrater...... kanske den kommer på lördag........Vi "tuggade" lite i morse och som straff för en liten kommentar kastade jag en skvätt vatten på henne jag hade så lägligt....... Roligt var det allt.   Hon skulle ruva på hämnden.   Jag passade då på att påminna henne om att det inte var myyyycket vatten jag kastade.   Jag älskar mitt jobb med våra vårdtagare, mestadels gamla. Och det är lika roligt med arbetskamraterna! Tack för ni är fina människor å för allt roligt vi har!


Nu blir det nog en sen promenad med vovvarna! Minst orm ute så här dags.....om man inte räknar natten.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards