Alla inlägg den 28 april 2012

Av Agnetha - 28 april 2012 22:05

Johan har varit snäll och hjälpt oss idag med att köra hem vindfällor från skogen. Det blir vinterns värme! Å Janne har förstås varit med och hjälpt till. Därav instängdheten!!! För jag var ju tvungen att vara hos husses kicka, Rozta.Lite smårundor utomhus har jag vågat företa mig, men med tanke på hennes explosivitet  har det inte blivit några längre rundor. Ner till höns och ankor och tvättrummet på baksidan har det blivit. Å så åkte jag ner till Ringarum m Eve när Janne var inne och vilade en stund. Timing.   Grabbarna kom in så sent så det blev ingen hundpromenad m övriga heller. Inte kul kan jag säga. Men de fick följa med ner till stallet en stund ikväll.  

Ja, Rozta är ännu piggare idag. Har tagit sig upp på kökssoffan med den gigantiska tratten och fast jag skjutit in bordet. Det är banne mig en bedrift. Envisa hund. Men hon vill sitta på sin vanliga plats, vid fönstret så hon ser ut -förhoppningsvis ser husse - och så vilar hon huvudet på fönsterbrädan imellanåt. Så hon fick sitta när hon ändå tagit sig upp. Hon skulle kunna tänka sig ut och springa efter en boll å liknande nu. Så är hundar......Vi männskor är lite känsligare........


Rozta är en snäll hund!

    


Å den här ryssvärmen som kom!! En stund......En härlig dag har det varit! Men den stannade inte så länge. Så ikväll fick hästarna komma in. Än så länge är det ju inte så varmt när det regnar annars tål de ju lite regn. Rille har också som vanligt fallit ur hull på vårkanten så han behöver energin till sitt hull istället för att hålla sig varm. Såå jag kom till stallet också, även om det blev sent. Flattarna och Micki fick följa med för att få komma ut lite. Hönsen satt på sina pinnar så det gick ju bra m tanke på Micki som är lite föööör förtjust i höns.....Han kollade lite på kycklingarna i buren när jag inte såg det tror jag. Han var därborta även om jag inte såg just när han kollade. Ska jag tro på honom så sa hans blick att "näe, kollar runt lite bara. Kycklingar - har jag verkligen inte sett". Den filuren......


Ja, kycklingarna växer! De är födda 10e å 11e april. De är blandras men jag tror de gula är brahma. De är så söta och äter ur händerna ännu. Vi hade dom i en marsvinsbur de första veckorna inne, men nu har de fått flytta ner till lagårn till en större bur. Våra gulliga barnbarn kom för att beundra de små liven, de är så väldigt inne i det här med hönorna, kycklingar och djuren överhuvudtaget. Så här får ni se mina ljuvliga, söta och goa bonsubarnbarn när de är på besök hos kycklingarna!Tyvärr fick jag inte med när alla matade men de gjorde de och var sååå duktiga som bara den! Överst Lucas, sen Oliver och sist på en tyvärr suddig bild på Emil. (men det syns väl ändå vilken sötnos m glimten i ögat han är=)         ). Faktiskt vågade också mamma fånga och hålla en kyckling!


Näe, nu är det natti m Karlsson! Gonatt på er!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards